6 comentarii

Univers şi universalitate

[pictures.4ever.eu] anime girl, fantasy 153165Toată lumea a scris, scrie și va scrie poezie.

Eu însă mă bucur că m-am lăsat. Întocmai ca de un viciu nelustruit(asta pentru că nu puteam să devin talentată peste noapte sau peste ani).

Dar înțeleg de ce oamenii scriu. Și mai ales poezie… chiar dacă doza neprelucrată de sensibilitate pe care unii o dețin mai mult sau mai puțin se modelează anevoios și se sfarmă sub mâini butucănoase. Însă rezultatul final contează: iese ceva din ei. Adică ceva ce sună cald, arată înfloritor și animează spiritul  adormit.

UNIVERSDacă ai avut senzația la un moment dat că spațiul poate fi atins prin însăși rostirea sa, mii de cuvinte după el nu-și mai regăsesc, melodios, locul avut. Și apoi poezia apare în canale subterane cu murdărie urât mirositoare sau pe povârnișuri aspre, de crezi că-ți rupi gâtul. Se rumegă singură prin fălci nesătule și se oprește în gât. Mâinile tremură și ar vrea să scrie, amândouă deodată, în șiruri groase de litere, stihul minunat ce așteaptă să iasă. Se-nconvoaie de grijă că se va naște schilod, dar nu se da bătut. Țipă la tine și te face prost. Nu iei în seamă grosolănia ca atare și lași să te cuprindă tremurul vibratil, din barbă și piept. Tresari și ai sentimentul, perfect omenesc, că acum creezi ceva minunat, inegalabil, în felul său. Lăcrimezi de frumusețea frumuseții lui. Se sparge balonul.

Și apoi te mulțumești …cu acest fâlfâit sonor și greoi, de notă înfundată.

6 comments on “Univers şi universalitate

  1. E clar. Ai citit poeziile pe care le-am postat eu astăzi. 😆

    • Buna…treaba ai mai facut! Musai sa-ti zic ca poti sa vinzi soare, doar altii vand aerul prin Franta(un student istet il vinde la cutie, ca pe fasole). Zapada vreau si eu, livrata la domiciliul din Braila, in pungulite de un Kg…
      Si mi-e dor sa mananc cartofi copti intr-o soba cizma, visand ca rup lumea-n-doua.
      Sunt frumoase poeziile. Chiar daca sunt eu mai scarnava, imi plac.

  2. Doamna…, scrierile tale…
    Sunt mult prea simple si nu dor…
    Vreu doar sugestii prinse-n zale,
    Ca sa ma zdrangane… usor!

    Eu, pot sa gadil, doar cu vantul…
    Cu ploaie-acuma te-am udat,
    Caci ti-am citit tot continutul…
    Din el…, nimic n-am invatat!

    Ieri… gandeam la fel ca tine…
    Infloream printre perdele!
    Vezi sa nu ajungi ca mine,
    Pe carari simple cu ele…

    Ce tot cauti intelesul,
    In ” baloane de sapun! „…
    Vorbele, nu stiu progresul,
    De ai sa le pierzi pe drum!

    Azi…, ai bani si palarie!…
    Esti mai doamna ca-ntrecut?
    Nu ma las de poezie!
    N-am nimic… nici n-am avut!

    • E frumoasa poezia ta. Daca e inspirata de scriitura mea as vrea sa stii ca n-a fost un atac la adresa nimanui. Ideea din spatele acestor randuri din articol este una simpla: nu mai pot scrie poezie de calitate si spiritul critic mi se acutizeaza. O fi varsta!

  3. Eu nu scriu poezie. Le citesc doar pe cele care imi transmit un mesaj real, care au metafora, emotie si filozofie. sta inseamna poezia, de fapt.

Lasă un răspuns

