7 comentarii

Braila veche în imagini (II)

braila-docurile-si-basinul

Portul-Brăila, cu vechi silozuri (1888-1889) ridicate după planurile inginerului român Anghel Saligny și la care s-au folosit, pentru prima oară in lume, prefabricate de beton armat.

BRAILA-PORT

Biserica Sfinţii Arhangheli

BISERICA

Situată în Brăila, în Piaţa Traian, biserica „Sfinţii Arhangheli Mihail şi Gavril” a fost geamie în timpul stăpânirii otomane (sec. XVII–XVIII), fiind transformată în biserică ortodoxă în 1831, după ce oraşul a revenit Ţării Româneşti, prin Pacea de la Adrianopole. Construcţia păstrează elemente de arhitectură orientală, fiind una din puţinele biserici din România care nu are turle. A fost restaurată în anii ’90. Este pictată, fiind una din puţinele biserici în care se încearcă respectarea canoanelor bizantine ale picturii icoanei.

Braila

Când a fost dată în folosință, gara fluvială, avea importantă unui aeroport din zilele noastre, iar timp de jumătate de veac s-a aflat în centrul activității portuare brăilene. Apoi, odată cu dezvoltarea rețelei de cale ferată și de șosele, importanța transportului fluvial de pasageri a început să scadă. De prin anii 50, lungimea și frecvența curselor au fost reduse treptat, pentru ca, prin 1994-1995, ultima cursă regulată, Brăila a€“ Galați, să fie anulată, din lipsă de călători.

BRAILA-PORT2

Cetatea turcească și subteranele sale secrete.

De la cetate au mai rămas câteva urme din ziduri, iar subteranele nu se cunosc în întregime nici azi și nu sunt amenajate pentru vizitare. Se știe că aceste subterane aveau lățimea de 7m, înălțimea de 4,75m și se aflau la o adâncime de 3m. Lungimea lor varia de la câteva sute de metri până la 12 km. Până în prezent se cunosc cinci rețele subterane, incomplet explorate și care nu pot fi vizitate.224x145

7 comments on “Braila veche în imagini (II)

  1. În Brăila mai există acele silozuri ? Că în portul Constanţa, silozurilor construite de acelaşi Saligny li s-a dat puţină spoială şi spui că doar ce au fost construite ieri-noapte… 😛 Trainice lucruri se făceau odată…

  2. Multumesc…imi face bine sa stiu ca mai exista oameni care-si iubesc orasul…fie si pentru istoria lui…pacat de prezent…si totusi e BRAILA noatra ,si daca ne-am nascut aici.inseamna ca aici trebuie sa fim,cu bune si cu rele.

    • Da. Cu siguranta nu ne-am nascut degeaba in acest oras. Exista mai multe explicatii. Cea mai plauzibila este ca raman din ce in ce mai putini oameni valorosi in Braila, dar ei vor fi capabili sa readuca esenta acestui nod nedesfacut, de viata si de energie.
      Bine ai poposit aici!

  3. Totdeauna nostalgice aceste imagini vechi ! Nu știu câte din ele mai există astăzi, pentru că eu am copilărit în Brăila, a fost orașul bunicilor mei paterni, cărora le păstrez o duioasă amintire, și totuși nu am întâlnit nici una din acele imagini.
    Brăila veche reprezintă pentru mine câtevq cartiere de case vechi de la periferie, printre care și Brăilița, unde avea bunica mea o bună prietenă, și mă ducea și pe mine în vizită din când în când. Îmi plăceau casele vechi, arhitectura lor frumoasă, și atât de romantică, mult diferită de blocul unde locuiam noi.
    Dacă ești brăileancă, salutări Brăilei din partea mea !

    • Buna. Multumesc pentru comentariu. Da, sunt braileanca. Acum e ca si cum ai spune ca ai tifos sau ceva de genul asta…
      Dar istoria, cultura, energia locului nu ma lasa, trebuie sa le evoc.
      Pacat de frumusetea orasului… asa management. asa rezultate(in ziua de astazi)!
      Si Braila te saluta.

  4. Sunt bucurestean si am lucrat 2 ani la Braila unde am lasat o bucata din inima mea .Poate o sa vina o zi cand Braila va reveni ce a fost o data ! Un oras de vis! Imi e dor de Braila .si de braileni .Nu lasati sa decada orasul ! Ar fi mare pacat .

Lasă un răspuns

