Lasă un comentariu

Nedisimulat

404007_398491276873355_2071101363_nDacă ai șansa să te scoli bine dimineața, poți să faci o plimbare de voie, la pas iute, de-a lungul orașului. Poți începe prin a te lăsa însorit de razele scurse anapoda printre copaci și blocuri, și să faci duș, suplimentar, cu praf de pe străzile-spițe de evantai. Capul adulmecă, privirea cinematografiază cu nesaț.

Ies oamenii cu ardoare la muncă. Tarabele se întind, se frământă seminția și suflarea răzbește. Oare de ce se bucură oamenii că se duc la dârvală? Copiii ținuți în strânsă legătură, de mană, se aliniază mersului urban. Zidiri aspre și înșiruite se prind în mișcarea nelipsită. Nici fermecătura obraznică, desprinsă din cel crugul pământesc, nu e fără de cusur. Întregul proces e înfundat și silnic. Ce  pururelnic ne ducem viața!

Mă obosește acest mers terpeutic dar epurația își face efectul. Suprimarea chibzuinței înspre insensibilizare, se face fără sinchiseală. Dimineața e singurul moment în care orașul se naște viu, iar eu îmi amintesc că în tagârță port încă evghenia mea; și-mi vine să zic:”Viața e o mare… CHESTIE”.

Lasă un răspuns

