Lasă un comentariu

Acte de identitate

În portofel stau cuminţi  în acelasi compartiment cartea de identitate, permisul şi legitimaţia de intrare la bibliotecă. M-am şi mirat cum stau ele aşa laolaltă şi nu prea seamană unele cu altele. Pardon! Permisul a început să semene cu cartea de identitate (marimea  cip-ului e aproape aceeaşi ), e cartonat şi foarte lucios, dar pemisul de intrare ?! Nu stiu cum de-a scapat. L-au cartonat şi pe el frumos de cand e valabil dar cum de nu i-au pus nici-o bijuterie? (s-or fi gandit  ca şi aşa nu mai citeşte nimeni). L-au lasat  să piară cu demitate ! Nu  mai merg  la bibliotecă (deşi îmi părea că toate universurile sunt acolo şi doar eu pot sa le ating) decat la mare nevoie. Mă bucur că domnii şi domniţele care lucrează acolo au îmbatranit odată cu mine (eu mă gandeam că or să ramană tineri şi  nemuritori într-atata  frumuseţe) dar că sunt aceleaşi persoane. Nici raftul de noutăţi nu mai e la fel. Acum e plin doar de cărţi de şcoala, în diverse stadii. Mă bucur însă că  se mai citeşte în continuare (macar în scoli   încă nu s-au introdus e-readere). Eu însă a trebuit să mă adaptez. Atingerea fermă a  foii de hartie tiparită , usor îngalbenită şi mirosind a cerneală(de tipografie), s-a transformat într-o atingere suavă de deget. M-am foit multă vreme cu noul suport. Îmi plăcea mai mult înainte şi în plus mă simţeam un copil răsfaţat. Apoi mi-am dat seama că e mai important ce descoperi dincolo de cuvinte. Daca m-ar scutura cineva bine n-ar spune că a ramas prea mult din lecturile copilariei şi adolescenţei , în afară de capacitatea de sinteză. De aceea eu insist să caut şi să gasesc în spatele  cuvintelor, indiferent unde se află ele, esenţa şi dimensiunea vieţii.

Lasă un răspuns

