Lasă un comentariu

Scrisorile de dragoste ale lui Ion C. Brătianu către soţia sa, Pia (III)

Scumpa mea Pia,
Cum vei avea  această epistolă, Carada ți-a dat știri dela mine. Prin urmare tot ce ți-aș spune eu t-ar face puțină impresie pe lângă spusele lui. Îmi închipuiam că cu toată plăcerea ce ai avut a-l vede și de a vorbi de mine, totuși a trebuit să simți o mare mâhnire să-l vezi că se întoarce singur. Ți-a spus negreșit că nu am avut timp să fiu bolnav decât o noapte când am avut o durere de măsea care m-a ținut o zi în casă, încolo am fost și sunt pe picere. Lucrez, primesc lume și alerg la rândul meu a vedea lumea ce trebuie să o câștig la cauza noastră. Dar voi ce faceți? Cum sunt copiii? Ce face Ernoilă? Cum îl cheamă, nenea Ghiță. Ah! Nenea Ghiță! Cât este de nedrept cu mine ca să se ție de cuvânt de a nu-mi scrie. Cu toate că până la un punct înțeleg ca să nu aibă timp, ocupat acum iarăși de politică și cu entuziasmul triumfului. Dar de ce nu mi-ai mai scris de la revoluție încoace? Cu toate că sufăr să nu am nici un cuvânt de la voi, mă mângâi însă cu ideea că dacă nu mi-ați scris, cauza a fost că îndată după răsturnare am și plecat. Dar crede că sunt și mai ocupat după cădere decât înainte, căci acum iarăși să cumpănesc destinele României și din nenorocire până acum sunt singur de a apăra drepturile țarei. Sunt însă încredințat că vom învinge pe răuvoitori și vom câștiga o pozițiune și mai bună decât aceia de am avut.
Nu-mi spui ce faceți despre parale. Cum o să prefacem balconul? Pune să scoată glicina și trandafirii ca să-i sădească aiurea. Glicina s-o butășească în mulți  butași; altminterea n-o să se prindă, având prea  mult lemn pentru o rădăcină.
Al tău sunt din inimă și din suflet!
I.C. Brătianu

Lasă un răspuns

