Lasă un comentariu

Scrisorile de dragoste ale lui Ion C. Brătianu către soţia sa, Pia (I)

„Iubita mea Pia,

Despărţirea d-alaltăieri m-a convins că sunt lucruri cu care nu poţi să te obicinueşti, căci am suferit tot ca la cea d-intîi despărţire şi am ajuns să în­ţeleg cuvîntul M-me Rosetti, care zicea că nu s-a măritat ca să se despartă; pare că vă pă­ră­seam, pare că făceam o cri­mă lăsîndu-vă singure în acea pustietate. Îmi părea că trebuie să vă fie şi frig fără mine; fă-mi dar jurnalul tău şi trimitem re­gulat, căci numai aşa o să poci privi tristul tablou ce îmi fac de existenţa voastră acolo.

Este o oră şi jumătate din mie­zul nopţii şi nu pot sta mai mult de vorbă cu tine. Îţi spui nu­mai că am călătorit toată noap­tea; nu era pîrtie şi am ră­tăcit vreo două ore. La Bolintin mi s-a rupt sania şi am venit cu căruţa pe roate, care sdruncina aşa de tare încît am pierdut sacul de noapte în care nu ştiu ce era întrînsul.

Aici am găsit pe toţi sănătoşi şi toţi amicii mi-au reproşat de ce nu te-am adus, şi Rosetti zice că trebue să fugi ca să te răzbuni.

Noapte bună puica mea, ştii cum ne ziceam, cînd îmi dai un sărut şi plecai să te culci, cu deosebire ca săruturile ce ţi le trimit d-aici sunt mult mai calde şi mai lungi; pare că nu se mai sfîrşesc. Să ştii că tusea m-a slăbit. Dar ţie şi Floricei cum vă este?

Al tău cu tot sufletul,

I.C. Brătianu“

Lasă un răspuns

